Vinterkylan är brutal!


Hej allihopa.

Ville börja säga med att jag har varit lite dålig den senaste tiden på att skriva lite om min vardag. Just för att jag inte vill att bloggen bara ska handla om mig utan också om alla andra trevligheter. Ni får helt enkelt ge det lite tid så kommer jag uppdatera min blogg titt som tätt med allt möjligt gôtt.



Under denna vecka har denna kyla som råder varit hur brutal som helst mot mig. Jag vet inte varför jag är så fruktansvärt känslig för kyla. För när jag gjorde min värnplikt en gång i tiden, så var detta med kyla en baggis för en. Men nu när man klär sig civilt så är just mina händer och fötter extra utsatta.

Men vilket fall som helst så var jag med älsklingen idag med hennes föräldrar och besökte hennes farfar och farmor. Det är som det brukar vara när man besöker dem.
En gammal krutfarfar i sina bästa år, en farmor som nöter allt när det gäller sjukdomar och annat dylikt. Hon är en kämpe med andra ord!

>> Alltid när man kommer på besök, så blir man bemött av det härligaste leendet man kan tänka sig och som lätt smittar av sig. För Glädjen finns alltid där hos dem och försvinner aldrig. <<

Men sen när vi skulle bege oss därifrån. Så slog kylan till så fort man satte sin fot utanför entrén, när jag sedan går där ute och tänker efter. Så har kylan förstört ganska mycket för mig under denna månad. Som till exempel när man går ner för att möta någon vid sin hållplats. Eller är ute och vistas på stan.

Jag kan ju säga såhär att mitt största problem just nu med kylan i fokus, är mina fötter. För jag fick skoskav i den vänstra foten här om dagen. På grund av att jag hade fel sockar på mig när jag gick i mina Björn Borg-kängor. Jag känner att mina fötter kommer frysa till is om inte min fot läks snart.


Är det någon som kan tipsa mig om hur man kan "dämpa" smärtan i foten under tiden jag har på mig mina kängor?

Tack och Hej
Leverpastej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0