Nedräkningen har börjat!!!!!!

Redan nu hör man raketsmällar utanför ens fönster. Systembolaget är fullsmockat av människor. En man står och slår på sin trumma borta vid Palace på Brunnsparken. Han slår allt hårdare och snabbare ju mer tiden går och ju senare det blir desto kallare blir det för människorna. Så trummisen har att göra för att få ihop inte bara sitt levebröd utan och sin värme.

Jag är redo. Jag kommer vara redo för tolvslaget. Om cirka 30 timmar så har ett decennium susat förbi oss på det nya milleniumet.

(Susa = blåsa)



Jag har dessutom inhandlat lite kläder inför detta Nyår.


Jag köpte ett par kostymbyxor och en snygg skjorta på H&M. Hittade tyvärr ingen kavaj i min egen storlek för kostymbyxorna, så det blev en gammal klassiker från garderoben.


[H&M - Skjorta: 299;- , Kostymbyxa: 499;-]


Detaljer för den svarta skjortan blev ett par vita hängslen och en snygg glänsande grå fluga av märket DAKO som jag fann på Åhléns.


[Åhléns - DAKO Hängslen vit: 129;- , DAKO Fluga grå: 129;-]




När det gäller alkohol för i år så blev det fina, underbara drycker som går hem hos dem flesta:
  1. 1 st  Mumm Champagne - Cordon Rouge
  2. 1 st  Captain Morgan - Spiced Gold
  3. 1 st  Fishshot - The Classic
  4. 4 st  Bacardi Breezer - Tropical Watermelon
  5. 4 st  Bacardi Breezer - Tropical Pineapple
  6. 6 st  Corona - Extra


Gissa vart vi köpt allt detta?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0