Day before X-mas

Nu sitter man här på jobbet och har inte ansträngt sig alls mycket på arbetet, just för att det inte finns så mycket att göra. Nya ordrar skrivs inte ut, dagen känns i helhet ganska trist. En dag, många människor helst vill slippa arbeta på, så att man kan förbereda sig inför morgondagen. Jag skulle helst vilja att denna dag var en halvdag. För att man inte ska dö av stress på självaste Julafton.

En annan sak jag lagt märke till nu dem sista veckorna före jul är att det inte finns en enda jädra kanal på radion som spelar julmusik. Är alla dem kommersiella radiokanalerna så tvungna att spela senaste hitsen, för inte förlora lyssnare?

Jag skulle snarare säga att radiokanalerna förlorar lyssnare när man matar dem med senaste hits-for-kids-låtarna om och om igen. Våga spela julmusik med både gamla och nya låtar. Så det blir ett härligt dopp i gryta för oss lyssnare.

Jag vet ju att vissa radiokanaler har spelat julmusik ibland, men då har det bara varit dem som har varit mest popiga.

Gud det finns ju över hundra låtar man kan välja på.

Våga... det är allt jag önskar av er!




>> Men om ni är lika desperata som mig med att finna julmusik till er dator. Så kan jag tipsa er om att gå in på Sveriges Radios webbradio: www.sr.se <<

Där finns det lite julinspiration för dem som vill krydda öronen med det rätta virket!

Kör försiktigt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0